Fyndparadiset på jorden (läs: i Uddevalla)



Jag vet att jag nämnt den tidigare, men inte sen min nya fräscha omstart
här på bloggen och jag ger den därför en ny och minst lika fräsch presentation!
Uddevallas egna Second Hand, som Pingstkyrkan står bakom och således
går alla intäkter till välgörenhet - en god anledning att gå dit bara där! Det
hela kan bäst beskrivas med ett ord: KAOS! Det är otroligt hur många människor
som varje lördag ska dit och jaga efter saker dem aldrig visste att dem behövde,
tanterna är galna och för några timmar under lördagsförmiddagarna agerar
rullatorer och käppar dödliga vapen i jakten på de mest åtråvärda fynden!

Man kan hitta allt från möbler och inredning, till kläder, böcker, film och porslin!
Priserna är otroligt låga och man kan således göra riktiga fynd - något hela
stan tycks ha uppmärksammat genom åren då det enbart är på lördag förmiddagar
som man faktiskt kan ana att det bor drygt 50 000 här i stan, för de tycks alla stå
och trycka i loppis-kön! Bor man i området utan att ännu ha besökt detta fenomen
så är det ett hett tips, Uddevallaundret måste upplevas för att förstås!



Anledningen till att jag var där denna morgon var för att hitta det sista
i utklädningsväg inför kvällens maskerad. Sprang i samma veva på den
här fantastiska pälsmössan som jag bara var tvungen att köpa! En
äkta pälskreation för bara 95:- alltså som hittat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0