Jag antar att ett "Hej" eller "Välkommen" är en bra början...

För en början är precis vad det här är, på en ny blogg med lite nytt liv.
Det är visserligen samma bloggadress med allas er sinnesförvirrade Sebastian bakom spakarna.
Men efter drygt två års bloggande blev uppehållen mellan inläggen allt längre och jag insåg att bloggen inte hade någon som helst mening eller fyllde någon som helst funktion, bortsett från att då ibland boosta mitt storhetsvansinne - vilket fick mig att fatta beslutet att radera och börja om på nytt!

Personligen är jag inte den som följer bloggar, då jag finner intresset nästintill obefintligt till vad som ständigt sker i någon annan människas liv - ändå såg jag inga problem i att i två år driva en fullkomligt meningslös blogg som inte kan ha tillfört särskilt mycket i någon vilsen människas liv där  ute - kanske dock mina nära och kära som kunnat hålla koll på mig då jag är en otroligt dålig bror/son/vän i det avseendet att höra av mig till folk. Meningen den här gången är dock att bloggen ska vara lite mer intressant och inte fylld av onödig information om hur jag ständigt lyckas överstiga det rekommenderade kaloriintaget per dag med lite drygt 400% - jag tänkte skriva om mig, mitt liv, drömmar, mål och vad jag gör för att uppnå dem!

Jag är medveten om att de flesta av er som nu klickat sig in hit är väl bekanta med mig och har full koll på vem jag är (det fanns ju faktiskt ett antal trogna läsare som dagligen besökte min blogg i förhoppning om att finna en uppdatering) så för er blir följande information kanske lite ointressant, men jag tänkte berätta om vem jag är, och främst - varför ni ska fortsätta att klicka er hit!

Mitt namn är Sebastian Löjdkvist, en 20 år gammal skräddarstuderande som för närvarande är lokaliserad i den ack så charmiga västkustpärlan Uddevalla. Här läser jag en 2,5 årig yrkeshögskoleutbildning som kommer att göra mig till skräddare. Är det då vad jag tänkt ägna mitt liv och min framtid åt? Verkligen inte, jag ser det istället som ett steg på vägen mot att en dag bli designer - jag anser att det är viktigt att ha förståelse och kännedom om material, konstruktion och sömnad även om det man främst sysslar med är design. Jag har under de senaste åren sytt upp ett flertal kollektioner som så småningom kommer dyka upp här på bloggen i sin helhet, samt en hel del andra kreationer jag skapat. Jag fick nyligen en utmärkelse från modebloggen king-king.se som "Sveriges Upcoming Fashion Designer 2011/2012" och det är även en av anledningarna till att jag kände att det var dags att ta tag i min blogg och visa folk en bättre sida av vem jag är och vad jag gör!

Just nu trivs jag faktiskt alldeles utmärkt med min livssituation, jag har en hel del projekt som jag arbetar med - samtidigt som något stort och spännande står och knackar på dörren och jag är övertygad om att hösten och vintern kommer bli alldeles fantastisk! Så jag hoppas verkligen att ni vill klicka med mig på den resan så ska jag göra mitt yttersta för att få mitt designer-wannabee liv att fånga ert djupaste intresse!


Ni får ha överseende med att bloggen ännu inte är helt i sin ordning,
jag bråkar lite med stil/- och kodmallar i nuläget men hoppas få ordning
på det hela inom kort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0