Kära Chokladälskare!


Jag vet att jag skrev att bloggen inte skulle komma att översvämmas
med information om mina dagliga kalori-intag, men här tänker jag
faktiskt göra ett undantag då jag idag återsåg ett kärt gammalt fik!

Vid St:Eriksplan i Stockholm finns café "Chokladbollen" som, vilket
namnet förtäljer en aning, har ett stort utbud av chokladbollar men även
andra fantastiska sötsaker - för den något nyttigare (läs:tråkigare) finns
det även mat och sallader som att döma av det jag såg, även verkade
mycket gott.

Min lunch blev idag dock en brownie med valnötter & vispgrädde samt
en chokladboll med krossade vita chokladbitar i, extra vanilj och som
sedan doppats i vit choklad (för er som inte riktigt kunde lista ut det på
egen hand var den en aning söt!), till detta en stor kopp varmchoklad
med grädde och chokladsås - känner ni att det låter som aningen för
mycket så kan jag medge att ni har rätt. I fortsättningen ska jag inte
riktigt gå lika all in, men jag ser fram emot att prova deras andra små
läckerheter, som snickerschoklad-bollen, neverstop-bollen & en gammal
favorit, Daim & Digestive-bollen! Besök det här stället kära vänner och
njut av en fantastisk fika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0