Konsten att spendera pengar

Självklart kan det inte bli någon riktigt Stockholms-vistelse utan en ordentlig shoppingtur - och min begränsade budget till trots så tycker jag att jag fått tag i några riktiga godbitar inför den nalkande vintern! Personligen så är jag mycket mer förtjust i höst/vinterkläder än vår/sommar och har därför otroligt svårt att gå i butikerna nu när nästan allt som hänger på galgarna tycks skrika mitt namn och be mig ta med dem hem. Jag lyckades dock stå emot ganska bra, övertrasserade bara min budget med sådär någon tusenlapp - kunde helt klart varit värre!


Några av inköpen som gjordes - det mesta på mitt älskade H&M
Hamngatan, där man kan hitta plagg som inte säljs någon annanstans
i landet. Bla. den här ljuvliga pälsvästen som jag såg i en H&M katalog
för en tid sedan och blev fullkomligt förälskad i - turligt nog så hade en
i personalen lämnat tillbaks just den här västen (i min storlek) dagen
innan och jag fick således tag på den sista  - Jag nästan skrek av lycka
medan plånboken började gråta lite smått.

Blev även en pälsmössa, en draperad skjorta i lite japansk stil, en basker,
ett par hängslen (allt detta från H&M, en otrolig variation jag vet) och ett
väldigt färgglatt batik-linne från Beyond Retro!


Passade även på att besöka Beyond Retro vid Zinkensdamm, som visade
sig vara avsevärt mycket roligare och mer fashion än det på Drottninggatan.
Där hittade jag bland annat den här fantastiska 80-tals kavajen men där
sa min plånbok faktiskt ifrån och jag bestämde mig för att faktiskt sy en själv-
fortsättning följer på hur det faktiskt kommer att gå...


Jag hittade även den här alldeles fantastiska paljett jackan, och trots
att den var aningens dyrare än den rosa/svarta kavajen (469:-) så
kunde jag bara inte motstå den. Det var kärlek vid första ögonkastet och
den satt alldeles perfekt! Helt klart helgens bästa fynd och jag ser fram
emot när jag får chans att bära denna ljuvliga skapelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0