Queen of the Night

Dagen har spenderats framför datorn då jag arbetat med mitt arbete om "Läder och dess imitationer" som ska vara inlämnat på torsdag. Jag känner dock inte att det skulle bli så intressant för er att läsa om hur dem 8 timmarna gick så istället tänkte jag ägna det här inlägget åt något helt annat - nämligen min första kollektion!

Vid närmare eftertanke inser jag dock att det faktiskt finns en liten koppling mellan det här ämnet och uppsatsen jag skriver på, då kollektionen till stor del bestod av just läderimitation. Med kollektionen ville jag kombinera en hård och tuff bikerbrud med nattklubbens partypingla genom att låta traditionella läderplagg blandas med de ultimata festplaggen. Det var för mig viktigt att tydligt visa vem jag var som designer, med en förkärlek till det teatraliska och extrema samtidigt som jag ville behålla en elegans i det hela. Jag är fortfarande nöjd med kollektionen, även om jag idag kan känna att vissa plagg inte är fullt så nyskapande som man kunnat önska och vissa idéer var bättre än det färdiga resultatet. Vad jag är mest stolt över är hantverket som ligger bakom, drygt 500 timmar lades ner på att för hand sy dit alla paljetter och resultatet blev enastående! Paljettyger i all ära, men att göra det själv blir så väldigt mycket mer exklusivt!

Ni får ursäkta den dåliga kvaliteten på videon men det är allt jag har, och det passar väl ganska bra in på sporthallen vi vistades i. Under har ni bilder på de olika plaggen och längst ner kan ni hitta några av mina personliga favoriter från kollektionen.








Ess-Elle by Sebastian Löjdkvist
Fall/Winter 09/10
Queen of the Night




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0