Så blev världen en draperad dröm rikare!

En av nackdelarna med att ha börjat om från scratch är ju självfallet att alla gamla inlägg försvunnit. Vilket betyder att varken jag eller mina läsare kan gå tillbaka och titta på gamla saker som hänt eller som jag gjort - vilket sätter lite extra press på mig nu att se till att få ut nytt material!

Nyligen fick jag en kommentar på ett inlägg som var över ett år gammalt och jag blev aningens förvånad. Det hela gällde en aftonklänning jag sytt - och hon frågade om jag fortfarande hade klänningen kvar. Den var ju dock såld - lyckligtvis har jag producerat en kollektion som folk faktiskt velat köpa - så jag fick erbjuda mig att sy upp en ny.

Sagt och gjort, nu en vecka senare är klänningen klar och ivägskickad mot sin nya, förhoppningsvis, lyckliga ägare. Kan nu bocka av en liten punkt på den alltför långa listan över saker att göra inom de närmsta två veckorna och ta mig lite välförtjänt helg - efter 18 dagar i skolan ska det bli skönt att komma bort lite!







Den här draperade drömmen från min vår/sommarkollektion 2010
"Desert Sun" var det som jag fick sy upp för tredje gången, vilket
utan tvekan gör den till min mest eftertraktade skapelse. Önskas en
sådan så ligger priset på 2000:-

7.5m tyg går åt för att rynka ihop den här historien med ett flertal
rundskurna volanger baktill, för att skapa en lite mer dramatisk look.
Modellen är inte speciellt svår i sig, det är dock lite jobb med att fixa
alla de 20 rynktrådarna och lite smått tidsödande att fålla volangerna -
kan dock ha varit lite väl negativ under arbetet på grund av det faktum
att det hela sytts två gånger dessförinnan.

Ess-Elle by Sebastian Löjdkvist
Spring Summer 10 "Desert Sun"

Modell: Jessica Alm
Foto: Tanya Bjelovuk
MUA: Alex Björk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0