Tunna arbeten och Lätta material

Dagen har spenderats i skolan och ett flertal timmar av Materiallära! Det innebar också inlämnandet av mitt arbete om läder som jag efter mycket om och men lyckades få ihop till de 5 sidorna som kravet låg på. Problemet i mitt fall var inte att fylla ut 5 sidor, utan att komprimera ner det - då jag fått ihop 10 sidor... Känner mig dock fortfarande nöjd med vad jag lämnat in trots att det kändes oerhört kort.


Vi repeterande under dagens lektion vad vi gått igenom tidigare,
inför nästa veckas tenta. Sedan blev det en hel del privata ut-
svävningar från lärarens sida (det känns nästan som att jag vet mer
om honom och hans liv än mitt egna efter de gångna 5 veckorna!)
och min personliga favorit - genomgång av nya material!

Möjligheterna är idag oändliga med vad man kan hitta på inom textila
material och idag fick vi känna på världens lättaste material, Aerogel
som även används till textila material. Trots att det varit mycket repetition
sedan gymnasiet under den här kursen har den varit otroligt intressant
då vi haft en lärare som utan tvekan har den bredaste kunskapen i landet
inom ämnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0