Fall/Winter 2010/11 Heroine of Darkness

Efter min minst sagt lugna sommarkollektion kände jag att det var dags att gå tillbaka till rötterna för mitt skapande... Jag släppte alla spärrar och struntade helt och fullt i allt vad kommersiellt tänk hette för att göra en kollektion som jag kunde stå bakom till 100%. Jag lät Lady Gaga bli en superhjälte som vandrade i en mörk gränd i New York, där månens dimhöljda sken skapade tongångarna som gick i natt matt svart, oljigt blankt, blått och beige från stadens upptända fönster. Jag lekte med arkitektoniska former och ville skapa som sköldar och skelett som skulle omfamna den kvinnliga kroppen, försvara dessa starka amazoner. Min vision var att bryta gränserna för vad som är bärbart och inte, att ignorera den svenska minimalismen och ta in lite mer Gaga i det svenska modet - det resulterade i att nästan hela kollektionen fortfarande hänger i garderoben...

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0