Spring/Summer 2011 Ancient Future

Min fjärde klädkollektion skapade jag för drygt ett år sedan till 2011 års ljuva vår och sommar. Som tidigare tenderade sommarkollektionen att bli lite mer kommersiell, trots att jag den här gången ville hålla fast mig själv och min designestetik i arbetet. Utifrån material jag hade hemma inspirerades jag av det antika Egypten, och bytte ut Lady Gaga som min musa och gav istället plats åt Cleopatra. Jag lät mig inspireras av den tidens byggnadsteknik likväl som dess klädsel, hårda skarpa veck, triangulära former, mjuka draperingar och imponerande pärlbroderier i ökenfärger såsom beige, brunt, guld och grönt.

Fotografen som tagit bilderna är grundaren av modellagenturen Cosmodels (varifrån modellen Digne kommer) Lennart M.Sjöberg. För hår och make-up stod Uddevalla Gymnasieskola.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0