Tailored by Ess-Elle


Dräktjackan börjar nu närma sig ett färdigt stadie - det som återstår är avpress och sy i knappar, den tillhörande byxan är helt klar vilket känns skönt! Pressen tycks ta år och dar och jag försöker att behålla mitt lugn och tålamod trots att jag finner det hela oerhört tråkigt... Men när man härdat ut timmarna vid järnet så är man i princip färdig, och som jag är redo att lämna detta bakom mig - släppa och gå vidare mot nya utmaningar! Så imorgon ska jag göra färdigt avpressen på jackan för att med gott samvete sedan kunna gå på helg!

Kommentarer
Postat av: Marie Johansson

Hej! Jag har precis börjat gå en liten kortare kvällskurs i hur man gör skräddarsydda detaljer på en kavaj och det är en helt ny spännande värld! Jätteroligt att se vad du syr om dagarna! Kan inte du tipsa lite om var man kan köpa tråd, trådvax, tyger, vattulin och allt annat konstigt som jag inte ens visste riktigt om att det fanns innan jag började på min skrädderidetaljkurs?

2012-02-23 @ 22:21:53
Postat av: Sebastian

Hej Marie!



Vad roligt att du tycker om min blogg och självklart skulle jag kunna försöka hjälpa dig litegrann! Men då måste jag först fråga vart du bor någonstans?



/Sebastian

2012-02-24 @ 07:23:40
URL: http://esselle.blogg.se/
Postat av: Marie Johansson

Hej!



Åhh, vad snäll du är! :-) Jag bor i Stockholmsområdet.

2012-02-24 @ 19:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0