Julen är (läs:var) här...


Inför Julen behövde man ju givetvis komma i stämning lite, avsaknaden
utav snö gjorde ju att en del julkänslor på något sätt uteblev! Så jag
tog lite ledigt ifrån sömnaden för en dag och Karin (som för övrigt borde
få en guldstjärna av något slag för att ha stått ut med att ha lilla mig som
inneboende i 10 veckor) slet sig från tentamenspluggandet och tillsammans
bakade vi med den andra systern Johansson, Ann-Sofie pepparkakor!


Notera att jag är väl medveten om hur ofotogenisk jag är!


Vad Karins foster/Alien egentligen skulle vara minns jag inte, men
den/det(?) skrämmer mig fortfarande lite!



Karin var dock inte riktigt lika nöjd med sin lucia som kastades rakt ner
i vasken, en vana som tenderade att ibland upprepas när Karin stod
i köket!


Min plåt med pepparkakor hade något av ett Hollywood/Film tema
med bland annat, "The Pig Centipede", den lilla sjöjungfrun, Titanic,
Rose givetvis uppe i vänstra hörnet och en drunknande Jack till höger...

Jovarss, jag var ganska nöjd! Samtidigt övertygade jag mig själv på nytt
om att barndomsdrömmen om att bli bagare bör förbli orörd!


Ann-Sofie's pepparkakor är dock betydligt mer imponerande än både
mina och Karins vad gäller form och fantasi!

PS: tilläggas bör att Ann-Sofie INTE är den yngre av systrarna Johansson!


Med lite presentband och några nejlikor lyckades jag också skapa
tidernas förmodligen äckligaste apelsin!

Kommentarer
Postat av: Karin

varför...varför!...kan du inte retuschera bort mina armar på bilderna?! skulle väl snarare hävda att det är en ovana att jag (ibland) tappar saker i vasken;) och min pepparkaka föreställer ju kakmonstret! syns inte det?!:O

2012-01-18 @ 20:06:35
URL: http://karinelisa.blogg.se/
Postat av: Sebastian

hahaha försök inte förneka att du våldsamt slänger mat och kakor omkring dig! Det fick Kolakaksdegen surt smaka på ;)



Ja, men självklart, hur kunde jag glömma - MY BAD! :)

2012-01-18 @ 21:57:12
URL: http://esselle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0