Paljetter åt Diamanterna!

Under tiden i Stockholm blev det som sagt även en hel del sytt åt Diamond Dogs, plagg som troligtvis kommer att synas när dem snart drar ut på en miniturné i samband med Melodifestivalen. Lite Carola, Jenny Silver och Linda Bengtzing samt några dansaroutfits har knåpats ihop men jag har tyvärr inga bilder på de färdiga plaggen - sedan kräver dem ju make-up och peruker och en scen för att komma till sin rätt så vi får hålla till godo lite tills det att plaggen använts på scenen så ska jag nog kunna sno åt mig lite bilder!

Något som dock blev tydligt är vikten av en sista prov, och att faktiskt ha tid till eventuella ändringar. Det här fanns det inte tid till den här gången då jag nätt och jämnt blev klar med allt och således inte hade någon tid till att ändra eller korrigera, men lesson learned! Alterations are CRUCIAL!


När, Var och Hur den här blåsan kommer att användas återstår lite att
se och jag kan i nuläget inte avslöja så mycket mer om den. Det
finns en möjlighet att vi kommer att få se den mycket snart, om inte
är jag övertygad om att den kommer få sin stund för det är den väl
värd!


Gjorde även lite ändringar på den här Nanne Grönwall-blåsan och
sydde på lite fler volanger på kjoldelen, blingade till banden och byst-
partiet...


Samt sydde och blingade jag det här skärpet, som på teater/show-vis
givetvis har resår och kardborr för att kunna passa fler än en person,
något som i detta fall är viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0