Ressurection time!

Jag är djupt rörd över att jag tydligen har så trogna läsare som trots två månader av obefintliga uppdateringar dagligen har klickat sig in på den här webbadressen. Jag skulle mycket lätt kunna komma med den ena bortförklaringen efter den andra till varför  jag tagit en paus härifrån men istället nöjer jag mig med att säga det som ni nog läst några gånger den senate tiden : "Hektiska dagar i huvudstaden"

Jag är nu åter i Uddevalla och praktiken hos fantastiska Bea Szenfeld är således avslutad, något som känns både tråkigt och konstigt - men vem vet, det är möjligt att det blir en liten tripp till Stockholm under våren, för exakt vad håller vi på ett tag till! Hur arbetet varit, vad jag fått göra och bilder från tiden i Solna kommer givetvis, troligtvis i mer än 1 inlägg då det är en hel del som hunnits med!

Som jag även nämnt har det arbetats för dragshowgruppen Diamond Dogs med att sy nya samt reparera gamla scenkläder - ett arbete som krävde i princip varenda lediga sekund jag fick över och således kan jag inte säga att jag hunnit med så mycket mer än jobb och praktik under mina månader i Stockholm. Å andra sidan är ju inte Uddevalla den mest händelserika av städer så jag har räknat med att få lite lugn och ro under våren istället, sedan tror jag starkt på att hårt arbete och slit lönar sig på ett eller annat sätt i slutändan! Det gäller att känna på så många handtag som man bara kan för att någon dörr ska öppnas för en!


Det där med att "travel light" är ett begrepp som jag tyvärr inte
förstår mig på helt och fullt, det var en hel del väskor och kassar
att släpa på när jag i Lördags lämnade flotta Stockholm bakom mig
och jag är djupt tacksam till de trevliga medresenärer som hjälpte
mig vid mitt byte i Herrljunga, lord knows what I would've done
without them!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0